19 December, 2013

Moving On

Assalamualaikum,selamat sejahtera semua orang.

it's been awhile since my last update,dan aku taktau apa jadi kat old posts aku semua takda?!!
pekehei weyyyyyyy.

ok stop takat tu je.

so if not mistaken my last post was a year ago.It was about uia kot yelah masa tu kan acah acah excited nak masuk u kateko.So Alhamdulillah, i'll be pursuing my degree soon.Bachelor in Laws in january insyaAllah.

IIUM memang forever jadi tempat idaman aku nak further study dalam Mesia tercenta ni.Why? umi dulu belajo kat situ,Law jugak.Everytime kalau dia duk cite pasai zaman dia belajar aku rasa happy dan dekat dengan UIA (wuuuuuu) ha gitewww.Dengar2 dengan suasana yang islamic buat semangat aku terbakar berkobar kobar.First time aku jejak kaki kat situ pun pi AIKOL,join alumni camtu lah.

So now,i'll be there again as a student yeayyy *baling bunga*
Tbh, masuk uia dan ambik course law were one of my dreams.Tu lah kata rezki dari Allah.Kita jadi hamba jangan berhenti doa mintak sebijik sebijik apa kita nak.InsyaAllah dia bagi punya!

Banyak jenis benda,makhluk dan manusia kita akan jumpa nanti.Macam aku yang tak pernah keluar dari ruang lingkup aku dan hidup dalam lingkaran dunia sendiri aku tak percaya ada orang sebaik dan sejahat orang yang aku dah jumpa masa belajar dulu kat cfs.Sejak sejak bercampur gaul dengan pelbagai jenis orang aku belajar ooo tak semua orang macam ni, oo tak semua orang macam tu.Masing-masing dengan karakter masing2.Ada jugak yang masih mencari-cari lantas diberi hidayah dari illahi berubah three hundred sixty.Itu Normal.Hidayah milik Dia,kat sape dia nak bagi terserah dia.

Yang penting kau jangan berhenti menghargai orang sekeliling.Masing2 punya peranan masing2 atas bumi Allah ini.Ingat setiap apa yang allah jadikan tiada yang sia-sia.Bumi berputar,usia tua semakin hampir.Tahun depan insyaAllah im turning 20.kau expect apaaaaa? aku pegang satu kata-kata ni
"Jangan hidup waktu muda seperti orang muda"
aku taktau camne korang interpret kata kata ni.Tapi aku rasa dia cam nak bagi tau yang jangan habiskan masa muda dengan perkara sia-sia seolah kau punya banyak masa lagi.Sedangkan hari demi hari kematian semakin hampir ketukannya semakin kuat.Yelah kau tengok orang tua habiskan masa macam mana? ke masjid,beribadah,dekatkan diri dengan Allah dan Rasul.So kita practice benda benda ni masa awal muda remaja yeee.Al-fateh boleh kenapa tidak kita? Insyaallah.

Takat ni je kot.Macam banyak je nak cerita, tapi .........nanti nanti lah.Kita sambung lagi.